måndag 9 mars 2009

Kräkts

I dag fick mamma komma och hämta mig tidigare från förskolan för jag hade kräkts. Först kräktes jag på kudden, flodis, mitt hår och mina kläder när jag låt och sov. Sen kräktes jag igen på golvet och på mina kläder. Sen kom mamma och då kräktes jag på min regnjacka och på golvet i hallen.
Jag trodde jag skulle behöva klippa håret eftersom det var kladdigt men min fröken Lena sa att det bara va och bada och tvätta håret. Så när mamma och jag kom hem fick jag bada, då kräktes jag igen, i vattnet. Då fick jag duscha istället.
Sen kräktes jag ett par gånger till när jag och mamma satt i soffan och tittade på bilar. Det var inte roligt. Fast jag fick ha på mig min badrock med båtar på, det var roligt.
Sen blev jag jättetörstig och hungrig. Man orkar ju inte springa runt om man inte har någon mat i kroppen.
Efter att ha ätit en smörgås och druckit massa vatten i min bamseflaska mådde jag bättre igen.
När pappa kom hem fick jag bada igen. Den här gången gick det bättre.
Sen fick jag titta på Laban - det är faktiskt ganska mysigt att vara lite lagom sjuk för då får man titta på alla favoritprogram på tv.
Imorgon ska pappa vara hemma med mig. Det blir kul!
 
Free counter and web stats