fredag 20 mars 2009

mormor, morfar och soffan

Idag har jag och mamma varit hemma och hon lovade igår att jag skulle få åka och simma med puffar på det djupa där det är kallt. Som Malla och Otto gör i boken.
Så efter frukost fick jag åka med på cykeln till en ny badhall. Vi hade med oss puffar och handdukar och badkläder, men mamma hade ingen plånbok! Som tur (eller otur) så fanns det i alla fall inget vatten i bassängen så det hade inte gått att bada även om mamma hade haft pengar med sig.
När jag sovit middag åkte mamma och jag ut och hämtade pappa på jobbet och sedan åkte vi till Barkaby. Pappa skulle bara titta på skor och jag fick inte köpa dom jag ville. Mamma tyckte jag skulle köpa ett par grå, men jag vill ha rosa!
Jag fick äta pannkakor och sedan åkte vi till en annan affär och då var mormor och morfar där. Konstigt!?! Vi åkte runt på en massa ställen och sedan åkte jag och mamma och mormor hem. Efter en stund kom morfar och pappa och en soffa!! Äntligen! Igår var jag hos Clara och då försvann den gamla soffan. Vilken tur att det kom en ny idag. Eller hur?
 
Free counter and web stats