fredag 27 mars 2009

Samma-likadan

Idag har jag och mamma varit hemma och busat och jag har kommit på att saker kan vara samma-likadana fast ändå olika. Min tallrik och min skål är samma-likadan färg på. Pappa och mamma och Judith har samma-likadana kängor. Vi äter samma-likadan mat. Och Pelle i "Pelle och Lokföraren" och jag har samma-likadan näsa och samma-likadan hand.

Annars så har vi varit och handlat present till Hanna som fyller år. En massa olika blommor. Jag fick en smultronplantor. Det skall bli smarrigt i sommar. Jag målade också en fin bild till Hanna. Det var lite jobbigt att gå på kalas. efter en stund så sa jag till mamma och pappa -hem, vill hem! Så då åkte vi hem. Pappa ville låna min ryggsäck när han gick till affären, men jag sa -inte låna ut ryggsäck. Som tur var så hade pappa med den hem när han kom.
Nu skall jag sova. Vi får se om det blir i min säng. Igår var dom dumma och lämnade mig där trots att jag skrek i säkert en timme. . .
 
Free counter and web stats