måndag 27 april 2009

Jag och Helen

Idag ville jag stannat hemma själv, men det fick jag inte för mamma. Istället blev det förskolan. Och det var roligt det också. Det var knappt jag ville säga hej då till mamma. Jag ville hellre leka med barnen!
Idag spelade Åsa, Lena och Ingrid teater för oss. Det handlade om Alfons Åberg. Det var roligt!
I helgen har jag träffat Helen, både i lördags och i söndags. I lördags gick mamma och pappa ut själva. Helen var hos mig istället. Vi hade jätteroligt. Vi åt pannkakor med blåbärssylt. Jag visade Flodis hur blå man blir om händerna när man äter blåbärssylt med händerna. Sen gick vi ut och gungade i lekparken. När vi kom hem fick jag bada sen äta gröt och så sova. Jag vaknade en gång och blev lite orolig när det inte var mamma eller pappa som kom. Men sen kom jag ju ihåg att det var Helen, och då var det okej igen!
I söndags var vi först i kyrkan och sjöng och sedan, när jag varit hemma och sovit, åkte vi till Helen och åt fruktsallad och lekte i hennes jätteroliga lekpark. Jag spelade innebandy - ute. Konstigt va´?
Vi tog med oss bilen hem som Helen hade lånat. Det var bra. Nu kunde pappa ta den till jobbet så han kunde hämta mig - efter mellanmålet!
 
Free counter and web stats