tisdag 21 april 2009

Var är nyckelpigan?

Jag är sjuk och har feber. Tråkigt. Vår granne Linus och hans mamma Anna skulle kommit på middag idag men de fick stanna hemma. Istället kom pappa hem! Han har inte varit hemma sen igår morse. Då åkte han på kurs.
Det var tråkigt att han inte var hemma igår. Han hade kanske förstått var min nyckelpiga tog vägen. Det gjorde inte mamma. Jag grät och grät och försökte förklara att hon hade torkat bort nyckelpigan när hon torkade bort mina tårar - men hon förstod inte alls. Hon ville försöka rita en ny nyckelpiga istället. Som om det skulle hjälpa!
Sen blev jag jätteledsen när mamma stängde av bompa också. Istället gick jag och la mig på golvet med flodis och snuttis medan hon fixade gröt.
Det rinner så mycket tårar när jag blir ledsen. Det är konstigt.
Ikväll har jag fått bada och sjunga "Du omsluter mig på alla sidor" med mamma och pappa - det var mysigt!
 
Free counter and web stats