söndag 28 augusti 2011

En kompis till

Idag har jag träffat en ny kompis - hon heter Hilma och pratar svenska. Bra va!? Min pappa och hennes pappa jobbar ihop. Hilma går i samma skola som jag fast i K2.
Vi var vid den stora sjön i dag också - där vi var för några veckor sedan. Vi gick runt och letade efter en lekplats men vi hittade aldrig den. Istället plockade vi rosblad, konstiga bollar från träden och pinnar. Det var jättevarmt och jag blev jättehungrig tillslut. Så då vi Zhang hämta upp oss och så åkte vi till ett ställe där det fanns massor med affärer och massor med ställen att äta på. Jag ville sitta jämte Hilmas pappa Jon så då fick jag det. Han sa åt mig att jag inte fick äta, varken fisken, räkan eller potatisen... men då lurade jag honom och gjorde det ändå. Mamma och pappa tyckte jag åt jättebra - men det var ju bara för att jag inte fick äta...
Sen gick vi runt lite och tittade i affärerna. Jag hittade en snövitbarbie som jag ska önska mig till julklapp.
När vi skulle åka hem ösregnade det. Zhang kom springande med ett paraply fast det räckte ju inte riktigt. Vi väntade ett tag men bestämde oss för att springa i alla fall. Det var alldeles jätteblött och rann floder på marken. Jag blev jätteblöt både om fötterna och i håret. Men det var ganska spännande. Sen åkte vi hem igen och åt pannkakor. Mums!
 
Free counter and web stats