onsdag 10 augusti 2011

Första dagen

Idag har jag varit i skolan utan mamma. Hon och Jonah lämnade mig och sen åkte de hem igen. Jag tog min fröken Amy i handen när de gick. Det kändes lite läskigt, men jag grät inte.
Vi sjöng sånger tillsammans som "Huvud, axlar, knä och tå" fast på engelska. Jag kunde inte den. Så sjöng vi "klappa händerna när du är riktigt glad" och "A ramsamsa". Jag kunde ingen... Men mamma säger att det lär jag mig snabbt.
Jag har fått ett eget skåp med mitt namn på och en namnbricka med mitt namn och Törnrosa på. Jag gillar ju prinsessor. Jag kände faktiskt igen mitt namn!
Så var vi och åt också i matsalen. Det är en jättestor matsal. Jag åt maten men inte efterrätten för den luktade illa.
Mamma kom och hämtade mig efter skolan. Det var bra för jag hade saknat henne! Men vi höll på att glömma Jonah för han sprang in och började leka. Jag fick påminna mamma innan hon gick ut genom dörren.
Jonah hade saknat mig tror jag. Han ville busa med mig hela tiden när vi kom hem. Jag hade saknat honom också.
Innan vi somnade pratade jag och mamma lite...
Judith: Mamma - varför har Gud skapat så många människor?
Mamma: Jaa, jag vet inte. Kanske för att Gud älskar människor...
Judith: Då vill jag be om något: "Gud, kan du göra lite mindre kineser så det slipper bli så många bilar ute på vägarna så det inte tar så lång tid hem från skolan. Aaaaaamen!"
 
Free counter and web stats