tisdag 9 augusti 2011

Min nya skola

Idag har jag, mamma och Jonah varit på min nya skola. Först fick jag gå och fixa en massa saker, ta bilder och få ett lunchkort. Jag fick ett glas äppeljuice också, med sugrör - kanon!
Sen gick vi ner till mitt klassrum. Där fick jag träffa mina nya fröknar, fröken Amy och fröken Lilly. De var jättesnälla. Och mitt klassrum var jätteroligt. Jag bjöd mamma på kaffe och sen lunch med köttfärssås och en bulle till efterrätt. Givetvis bara med låssas saker men mamma sa att det var gott.
Jag var nästan lite arg på mamma som tvingade mig att gå därifrån. Jag hade gärna fortsatt att leka.
Efter att vi ätit lunch gick vi tillbaka till skolan. Då träffade jag Olle som ska gå i min klass. Han kommer också från Sverige, precis som jag. Medan mammorna pratade sprang vi runt och busade och höll koll på Jonah. Jonah bara smet hela tiden. Han gick till och med in till några lärare som satt i ett rum och jobbade... bus-Jonah.
Vi tog en sväng tillbaka till klassrummet igen innan vi åkte hem. Vi hann också med att leka ute på gården en stund i en jätteroligt klätterställning. Det var alldeles blött för det hade precis regnat, men det gjorde inget.
När vi kom hem var vi tvungna att gå och handla också. Jag blev jättekissnödig precis när vi skulle köpa några konstiga degknytten. Men mamma lyckades inte få någon att förstå att vi behövde en toalett trots att hon försökte visa att jag var kissenödig. Vi fick skynda oss hem istället. Det gick också bra.
Nu ska jag sova för imorgon ska jag upp jättetidigt. Skolan börjar redan kl. 8 och vi måste åka i nästan en timme till skolan. Usch.
Sov gott.
 
Free counter and web stats