torsdag 25 augusti 2011

Sista skoldagen för den här veckan

Idag var det sista dagen i skolan för den här veckan. Imorgon ska jag, mamma och Jonah till polisen. Mamma ska ta kort... Först blev jag lite besviken för då får jag inte träffa min kompis Anni imorgon. Fast jag kan ju se henne på måndag kom jag på sen.
Efter skolan var det något slags möte för föräldrarna så vi barn fick titta på film i ett annat rum. Först tittade vi på musen och monstret. Den var hemsk. Men sen fick vi titta på en tokig gubbe som mamma sa hette Mr Bean. Han var heltokig och jätterolig. Han skulle köpa en stekpanna och då tog han upp en fisk ur fickan och la den i stekpannan för att testa den...
Igår lärde sig Jonah att göra pruttljud med munnen. Det höll han på med nästan en hel timme innan middagen - mot mitt lår. Fast det var mest roligt.
Idag hann vi inte göra så mycket efter att vi kom hem från skolan. Fast vi hann bygga lite med lego och göra ett hus till mina petshop-djur.
Mamma och Jonah är jätteförkylda så jag har fått åka skolbuss i veckan... med min kompis Olle och hans mamma och storebror. Jag och Olle har busat som bara den. Fast Olle kallade Elsa för skitunge. Det får man inte göra sa jag till honom då!
Så har jag bett till Gud att mamma ska bli bättre. Vi får väl se när han svarar.
Här är en bild på Jonah när han testade min klänning i söndag. Visst är han söt!
 
Free counter and web stats