onsdag 3 augusti 2011

Hej hej Kina!

Gissa vad... nu är vi i Kina. Jag och mamma och Jonah flög hit idag för pappa var redan här. Jag har längtat efter honom. När vi såg honom sprang jag mot honom och glömde till och med släppa min tigerväska när han lyfte upp mig så glad var jag.
Fast vi hade en ganska rolig flygresa. Först hittade vi en lekplats med ett snöland och kung frost, Putte i blåbärsskogen (fast hon är en tjej) massa svampar och ett svamphus och ett hatthus och ett annat hus. Det var roligt. På den andra flygplatsen hittade vi en kille att busa med istället. Jag och Jonah sprang runt som tokar enligt mamma. Fast roligt det hade vi.
När vi kom på det stora planet hade man var sin videoskärm att titta på. Fast mamma stängde av min och så fick vi inte på den, så jag fick byta plats. Jag tittade på Kung Fu Panda. Jag kom aldrig riktigt på vem som var Kung Fu för mamma sa att Pandan hette Po. De slogs i alla fall väldigt mycket så jag ville hellre titta på Mary Poppins så då gjorde vi det lite grann tills jag var tvungen att sova för mamma. Jonah sov redan, han somnade till och med innan middagen.
Fast sen väckte mamma mig alldeles för tidigt. Jag hade ju knappt hunnit somna. Usch hemska mamma. Men frukosten hade redan kommit och jag skulle ju titta klart på Mary Poppins. Frukosten var inget god alls. Mamma tvingade i mig en fralla fast jag inte ville. Jonah däremot åt upp hela sin äckliga pannkaka med sås på.
När vi hade träffat på pappa så åkte vi hem till våran lägenhet och tittade runt. Pappa hade köpt en Rapunzelfilm med Barbie den ville jag titta på på en gång. Tråkigt nog var vi tvungna att äta lunch först. Men sen...
Så har vi också hunnit med att bada, både i en jättestor pool där man var tvungnen att ha badmössa på sig (jag visar en bild någon annan dag men vi var jättefina både jag och mamma och Jonah - pappa hade nog för kort hår för han behövde inte ha någon) och badkaret... Lycka!
Nu är jag JÄTTETRÖTT så nu ska jag sova (fast klockan bara är ett i Sverige). Sov gott!
 
Free counter and web stats