fredag 27 februari 2009

Bilen - ren!

Idag har jag inte varit på förskolan och träffat alla barnen. Mamma har varit hemma hos mig istället. Det är roligt! Då kan man ligga i sängen och läsa Pippi istället. Och så hinner jag äta frukost och säga hej då till pappa innan han går till jobbet.
När vi hade ätit apelsin skulle jag och mamma ge oss ut till bilen. Sen åkte vi iväg och gjorde något jättespännande och konstigt.
Vi åkte iväg till en bensinmack och körde in i ett stort garage typ. Sen stannade mamma bilen och så började det spruta vatten och sen kom det stora borstar som körde utanpå bilen. Det var lite väl spännande. Jag blev rädd även om jag höll mamma i handen hela tiden. Det lät jättemycket! Och precis innan vi åkte ut ur garaget så började det blåsa...
När vi kom ut förstod jag vad som hade hänt. Våran bil hade blivit ren, jätteren. Det behövdes verkligen! Nu blir inte mamma och pappa smutsiga varje gång de sätter in mig i bilen. Bra va´?!
 
Free counter and web stats