söndag 15 februari 2009

köpa soffa

Idag har vi varit och köpt en ny soffa. Vi var på en massa ställen och tittade på soffor igår. Det var lite roligt först, men sedan var det JÄTTE-tråkigt. Det blev bättre när jag fick äpple. Så idag när mamma sa att vi skulle gå in till stan och köpa en soffa ville jag inte följa med. Men det blev OK när jag fick springa, titta på båtar och äta äpple och majskrokar.
Det var en rolig affär. Jag valde tyg och gömde mig bakom sofforna. Sedan kunde man äta lunch där och titta på fiskar. Dom hade säkert nie fiskar. Jag ville äta dom... nam nam.
Vi köpte kuddar också. Jag låg en stund på golvet och vilade så det var en bra kudde. Jag ville ha en snygg med paljetter, men mamma sa att jag fick köpa den för mina egna pengar. Kuddarna tog vi med hem, men inte soffan. Jag förstår inte varför. Vår soffa är ju trasig. Den står på böcker.
När jag vaknade var Elin och Ola här. Jag var lite blyg först, men sen busade jag och gick och jobbade. Jag fick en fin blomma till mitt rum.
 
Free counter and web stats