måndag 2 februari 2009

Grisar, igelkottar och mjau

Idag var det dags att gå till förskolan igen, fast jag helst hade velat stanna hemma. Fast idag fick jag vara ute en stund. Jag och Ingrid och massa andra barn gick runt i bergen på gården och tittade på djur. Vi såg en mjau, en nöffnöff, en igelkott, en ekorre och så fler djur som jag inte kommer ihåg vad de heter. Sen körde jag lite bil också innan vi gick in. Det jobbigaste är det här med vantarna - jag fattar inte varför man måste ha på sig såna jobbiga saker?!
Där inne var det ungefär som vanligt fast på sångstunden fanns inte labankortet i sångpåsen så jag kunde inte ta den trots att jag berättat för mamma på väg till förskolan att jag ville ha det.
Vi åt köttbullar och makaroner till lunch. Det var gott. Sen fick jag tvätta händerna. Tvätta händerna är roligt. Jag kan ta fram pallen själv och klättra upp och sätta på vattnet. Jag kan egentligen stänga av också, fast det gör jag bara om någon säger till mig för jag kan tvätta händerna hur länge som helst.
När jag och mamma hade gått från förskolan och var i lekparken och lekte kom det en konstig blå bil som lät jätteroligt. Tu-tutututu-Tututututuuttu. Mera - ännu mera. Gubbe tuuta. Skoj!
Pappa berättade att bilen sålde glass. Ännu bättre!
 
Free counter and web stats