lördag 28 februari 2009

Lördagsmys


Idag var det kallt igen så vi gick över bron till Drakparken. Jag sprang runt som en vilde i snön, men det var farligt halt på vissa ställen och jag halkade omkull en gång. Framme i Drakparken åkte först jag och mamma kälke. Pappa knuffade runt oss och det gick jättefort. Sen kröp jag runt i den stora draken och åt äpple och sen åkte jag rutschkana med bollen. Jätteroligt!
När jag sovit middag så pysslade vi lite. Jag målade en teckning till min kompis Helen som fyller år. Mamma lovade ta med den när hon åker dit på kalas ikväll. Efter det så satt jag och pappa och byggde med lego. Jag har nu kommit på att det är skoj. Jätteskoj! På förskolan har dom en stor platta som man kan sätta bitarna på, men hemma får jag bygga utan platta. Jag byggde först en bil, men jag gjorde sedan om den till en båt. Visst blev den fin? Jag gjorde nästan hela själv. Pappa hjälpte bara så att den inte skulle välta.
 
Free counter and web stats