fredag 6 februari 2009

Jue ä här

Oj oj - idag var det ingen förskola för mig. I stället fick jag följa med mamma till mammas jobb. Vi åkte tunnelbana. Det låter roligt när man säger det, -tunnel bana; tunnel bana. Förra gången jag var där så fick jag springa upp och ner i korridoren, men nu ville jag mest hålla koll på mamma. Jag visste inte säkert om detta var någon ny sorts förskola utan roliga fröknar. Tänk om mamma skulle lämna kvar mig där...
Som tur är så fick jag följa med hem.
Sedan åkte vi iväg med bilen. När vi kom fram lämnade mamma nycklarna till någon farbror som körde iväg med min bil!?! Och sedan hissade han upp den i taket och gjorde en massa konstiga saker. Tokigt!
På kvällen kom Helen. Vi lekte och handlade och sjöng. Jag kan sjunga nästan en hel sång själv -Jue ä här, Mamma ä här. Mamma ville va med och leka, men jag vill ha Helen för mig själv.
Vi åt tacos. Jag åt en HEL klämma + lite till.
 
Free counter and web stats