tisdag 3 februari 2009

En mästare

Idag har jag varit själv på förskolan. Det gick jättebra! Jag pussade mamma och vinkade hej då, sen var det mycket intressantare att titta på hinken som fröken Lena plockade fram.
Vi gick och tittade på tåg uppe i skogen. Det kom massa tåg. Först blev jag lite rädd för de lät så mycket men sen var det bara spännande.
Och gissa vad vi fick till lunch - pyttipanna och rödbetor! Lycka! Jag åt mest rödbetor, det är jättegott!
Sen sov jag alldeles själv med alla barnen. Det är mysigt!
Mamma kom och hämtade mig vid tre. Det var roligt att se henne. Hon fick bära mig lite innan vi gick ut. Fast det var så roligt på gården att jag inte riktigt ville gå hem. Fast när mamma lovat att vi skulle gå till lekparken och gunga så gick jag i alla fall med på att hämta vagnen och gå nerför backen.
På kvällen var vi ute på restaurang. Mamma och pappa ville visst fira att de varit gifta en hel massa år. Först ville jag absolut inte följa med men när vi väl kom till restaurangen var det roligt. Jag fick mat först och sedan kunde jag dansa på soffan samtidigt som jag åt äpplen och majskrokar.
När vi kom hem somnade jag tidigt. Det är jobbigt att vara en mästare på att gå i förskolan.
 
Free counter and web stats