fredag 30 januari 2009

Akta dig!

I dag har jag varit en hel dag på förskolan. Pappa och jag gick dit på morgonen och jag visade min krok och min stol. Jag och fröken Ingrid lekte lite och gjorde pärlplattor. Jag visade dem också mitt specialtrick med att stoppa fötterna i ett par stora rör och gå runt med dem.

När vi skulle äta frågade pappa vad jag ville ha.
-Pasta, sa jag och vet du vad; vi fick pasta. Det var gott! Jag åt massor. Tortelini är bra för man kan stoppa fingret i hålet och plocka upp dem.
Sen skulle vi sova. Det var lite för spännande att ligga och titta på alla saker och trädet på fönstret och alla barnen som sov fastän pappa låg bredvid. Han behöver förresten raka sig! Till slut frågade pappa om jag ville gå ut och läsa en bok istället.
-Gärna!, sa jag.
Vi läste om tummen i skogen och sedan sa pappa att jag skulle försöka sova och vi gick tillbaka in till de andra barnen. Och sedan gick pappa ut!?!
Jag satt och tittade lite, men förken Ingrid sa att jag skulle lägga mig ner och då gjorde jag det.
Pappa väckte mig.

Efter förskolan mötte vi mamma i lekparken. Vi sprang och gungade jättehögt, men när vi skulle gå var det mycket bilar. -Akta dig!, sa jag till mamma och pappa. Jag sa också åt Flodis när vi kom hem och och Labolina när hon lät som en moped. -Akta dig!
 
Free counter and web stats