onsdag 28 januari 2009

Första dagen

Idag har jag varit på förskolan. En hel timme! Det var roligt. Först ville jag inte alls gå dit. Jag ville bara vara hemma och läsa och Laban och Labolina. Men mamma tvingade iväg mig. Men när vi väl var där var det roligt.
Jag har fått en egen krok i hallen med mitt namn vid. Där ska jag hänga av mig mina kläder när jag varit ute. Och så har jag fått en stol med mitt namn på inne i stora rummet. Den ska jag sitta på när vi äter frukt, mat och mellanmål.
Jag fick sitta på den och äta äpple och banan idag. Det satt tre andra tjejer där också med mig också mamma och min fröken Ingrid. Det var skal på äpplet. Det gick inte att äta fast jag försökte jättelänge.
Sen fick jag greja med stora pärlor. Jag fick sätta dem på en platta som såg ut som en fisk. Det var svårt, fast jag hade en nalle som hjälpte mig. Man fick bara ta en pärla åt gången. När nallen tog fler sa jag åt honom att SLUTA!
Men när Ingrid satte på Pippi och de andra tjejerna började dansa i ett annat ville jag inte sitta kvar på stolen längre. Då gick jag och nallen också och dansade. Det var jätteroligt. Dockorna dansade också och dinosaurien som jag hittade. (Gissa om fröken blev imponerad när jag kunde säga dinousau). Sen var vi tvugna att gå igen. Tråkigt. Men imorgon ska vi tillbaka. Då ska jag och mamma stanna jättelänge! Hoppas det blir lika roligt som idag!
 
Free counter and web stats