torsdag 15 januari 2009

Täcken och diamanter

Idag sov jag ända till klockan 10 så jag och mamma missade vår träff med Clara och Mathilda vid halv tio. Typiskt va´! Istället fick vi nästan springa till vår lunch med Julian och Davids mamma, Inna. Men vi hann - nästan i alla fall. Lunchen var lite orättvis. Mamma och Inna satt och åt god mat från Thailand medan jag fick fiskpinnar, pasta och broccoli. Inte ens pyttipanna kunde mamma ta med sig. Trist.
I eftermiddag har vi bara läst böcker. Jag har lärt mig ett nytt ord - Schas. Det säger man till katterna om de har druckit upp alla mjölken. Jag tvingade mamma att läsa boken om gumman säkert tio gånger. Sen kom pappa hem, då fick han också läsa den. Fast bara två gånger...
Sen har vi läst om grisarna och tjuvarna. Det är en spännande bok.
När jag och mamma var ute och gick i dag gick vi förbi en massa båtar. Jag fick berätta för mamma att de hade täcken på sig och att de sov där under och att vi var tvungna att vara tysta. Jag fick upprepa det säkert fem gånger innan mamma var lite tystare. Även om mamma förstår första gången gäller det att säga det tillräckligt många gånger så det verkligen sjunker in.
Imorgon ska jag och mamma gå till min nya förskola. Mamma pratade med en av mina fröknar i onsdags. Jag har visst blivit uppgraderad. Tidigare skulle jag gå i pärlan, men nu har jag blivit en diamant. Tjusigt va´?!
 
Free counter and web stats