torsdag 29 januari 2009

Vilken lååååång dag!

Idag var jag jättelänge på förskolan. Det var roligt. När vi kom dit lekte jag och fröken Ingrid lite med pärlor. Fast nallen som jag hade igår var borta så jag fick ta en docka till hjälp istället. Men det var roligare att dansa så jag bad Ingrid sätta på Pippimusiken. Sen dansade jag som bara den. Tre kompisar kom in också och gjorde mig sällskap. Sen serverade Ingrid oss kaffe ur en gul platskanna. Vi satt vid ett litet bord och drack. Vi fick även potatisbakelse till. Det var Sofia som fixade det. Hon går också på förskolan. Vi hade jätteroligt ett tag. Jag glömde till och med bort att mamma satt en bit längre bort. Fast hon fick följa med mig sen och greja med stora pärlor.
När alla barnen kom in gick de på toaletten och tvättade händerna. Jag fick också vara med och satt på pottan ett litet tag. Det var roligt med så många barn.
Efter att alla tvättat händerna och kissat var det dags för sångstunden. Först berättade fröken Ingrid vilka som var där och var de andra var, sen fick jag dra ett kort. Jag drog Laban. Det innebar att vi läste en ramsa om ett spöke som ville säga hej. Sen fick några av de andra barnen också dra kort. Så sjöng vi. Det var roligt.
Efter sångstunden var det dags för mat. Mamma satt jämte mig och hjälpte till. Vi fick potatisbullar. Det var sådär. Men knäckebrödet var gott!
Efter maten hände något konstigt. Då skulle nästa alla barnen gå in och lägga sig på madrasser men filtar och kuddar. Jag med... Så skulle vi sova. Men det kände jag inte för! Jag ville ju prata och berätta om allt som hände. Barnen som sov, kuddarna, filtarna, musiken som lät och som jag hellre ville dansa till, att jag hade nya Flodis med mig och inte gamla... När mamma sagt åt mig att vara tyst tre miljoner gånger ville jag gå ut istället. Så jag och mamma gick ut i andra rummet och läste böcker. Men oj vad trött jag var... Tillslut ska fröken Lena åt oss att gå hem istället. Så då gjorde vi det!
Å, vad skönt det var att komma hem till min säng och min gamla Flodis!
Imorgon ska pappa följa med mig till förskolan. Det blir roligt!
 
Free counter and web stats