tisdag 27 januari 2009

Dagens ord: Gärna

Idag har jag testat ett nytt ord: gärna. Det är ett roligt ord. När mamma frågade om jag ville ha biltröjan på mig idag på morgonen svarade jag glatt "gärna". Och när mamma sa att vi skulle gå hem från öppna förskolan sa jag också "gärna".
När mamma frågade om jag ville ha pasta och köttbullar till lunch svarade jag också "gärna". Sen berättade jag att pappa också gärna ville ha pasta och att mamma gärna ville ha pasta.

Idag var sista dagen innan förskolan börjar. Det firade jag och mamma med att gå till öppna förskolan i uppenbarelsekyrkan. Vi sjöng om alla barn, om apan och spindeln. Så fick vi spela maraccasägg. Det var roligt! Gabriel och Mathilda var också med!
När vi kom hem sov jag i två och en halv timme så trött var jag.
 
Free counter and web stats