tisdag 20 januari 2009

Jobbigt värre

I dag har jag varit på jobbet säkert tio gånger. Det är jobbigt att jobba, men roligt! Första gången jag gick och jobbade fick Flodis och Dockan följa med. På eftermiddagen tog jag med alla barnen och pappa Bonde i vår youghurt-hink med locket på.
I går var även pappa Bonde själv på jobbet. Han jobbar i min röda känga.
Det roligaste är att mamma och pappa inte har en aning om vad jag jobbar med! Och eftersom jag har med mig olika saker varje gång jag går och jobbar och går till olika ställen som kommer de aldrig lista ut det heller. Jag bara vinkar hej då och säger "Jue jobba" och så går jag.
Pappa är borta på jobbet nästan varje dag. Han har redan gått när jag vaknar.
Idag har jag och mamma varit och sjungit med Clara, Tilda och Gabe. Det var roligt fast vi inte sjöng om apan.
 
Free counter and web stats